Setká-vání

Krátká povídka o krátkém okamžiku, o setkání s vodou, vanutí větru, přítomnosti, pomíjivosti a radosti...

Posaď se.

 Vyzval mě velký placatý balvan na břehu jezera. Trůn v království přírody, kde panují trochu jiná pravidla než v království městském, ač spolu sousedí.

To je nádhera. Ticho. Klid. Samota.

Uvolni se a zhluboka dýchej.

Odkud ten hlas přichází?

Můžeš věřit i tomu, co ostatní považují za nemožné.

Začala jsem se trochu bát.

Neboj se, dítěti v matčině lůně jen stěží někdo ublíží.

Voda. Ale ano, to přeci promlouvá ta obrovská masa vody přede mnou!

Jak to?! To už jsem se dočista zbláznila, že slyším mluvit vodu?

Neuvažuj chvíli v těch vašich kategoriích. Zbláznila…nezbláznila… Uvolni se. Oddechni si.

Ale já mám strach.

Z čeho?

Nevím.

Je tedy zbytečný. Můžu ho z tebe smýt. Pokud chceš…

 

Bez dlouhého rozmýšlení jsem se svlékla a zvolna se nořila do vody, cítila na kůži její chlad, ale když jsem se ponořila celá, rozlilo se mi po těle zvláštní teplo.

Štěstí???

Udělala jsem pár temp pod hladinou a pak se položila na hladině na záda. Vlnky se o mě přetahovaly, zpívaly a tančily jako lesní víly. Usmívala jsem se, nebyl důvod zadržovat projevy radosti.

Pak mě víly vyhodily z kola ven a já se položila na balvan, vyhřátý poledním sluncem. Po těle se mi rozlil podobný pocit, jako po promilované noci s milovaným člověkem. V tom spojení, které právě skončilo, však chyběla dualita mezi mužským a ženským. Spojila jsem se s čímsi neosobním, nadčasovým, těžko uchopitelným a slovy vysvětlitelným. 

Odpočívej.

Hmmm…

Teplý větřík pomaličku vysušoval kapky plující po mojí kůži, vlnky šplouchaly ódu na radost, stromy šuměly, jako kdyby kdesi v dálce moře hlasů odříkávalo mantry.

Kéž by tohle nikdy neskončilo.

Moc přemýšlíš.

Jak to?

Uvolni se a nech všechno plynout. Aspoň teď a tady.

No jo, kdybych dokázala žít teď a tady pořád, tak bych asi byla šťastná, ne?

Byla bych, nebyla bych…Nech to plavat. Teď jsi!

Jo. Teď jsem tady s tebou a je mi nádherně. Ale doma už na mě čekají, budou se divit, kde se zase tak dlouho toulám. A zítra musím do práce. Kdybych pořád žila teď a tady, nebudu asi schopná normálně fungovat ve společnosti, plánovat dopředu, starat se o druhé... To je přeci strašně sobecké!

Je a není.

Ach ne, tyhle řeči nesnáším. Raději už půjdu.

Nech to plavat.

Co?!

Všechno. Nechat plavat přeci neznamená, že něco zavrhneš, zrušíš, vymažeš.  Jen to necháš plavat, a když se sama budeš držet nad hladinou a plavat, poplavete vedle sebe. V obrovském vesmírném oceánu je místa dost pro všechny a pro všechno. Jen musíš plavat, jinak se utopíš.

Hmmm. Teď jsem si vzpomněla, že dítě vlastně umí plavat hned po narození, ale když nemá příležitost, tak té schopnosti pozbyde a musí se jí znovu učit. Kdo ví, kolik podobných schopností člověk po narození v lidské společnosti ztratí a pak se je pracně, pod tlakem a přísným dohledem, musí znovu  naučit.

Zase moc přemýšlíš, i když jsou tvé myšlenky zajímavé.

No jo. Asi mi nepůjde nepřemýšlet. Už se budu muset vydat na cestu. Kolik je vůbec hodin?

Pusť to z hlavy alespoň do té doby, než tě sluneční paprsky a vítr dočista osuší. Vždyť se ostatní bez tebe ještě chvíli obejdou. Jste jako spojené nádoby. Když se cítíš spokojená a radostná, pomůžeš tím i jim ke klidu, uvolněnosti a radosti.   

Asi ano. Je mi tady s tebou tak dobře, cítím se svobodná, milovaná i milující. To nejspíš s žádným člověkem nezažiju.

To přeci nevadí. Můžeš to sdílet. Sdílení přináší plno radosti.

Plavat. Splývat. Uplývat. Rozpouštět. Sdílet. Bdít.

Být…teď a tady. 

Autor: Štěpánka Burešová | úterý 2.2.2016 22:33 | karma článku: 10,64 | přečteno: 224x
  • Další články autora

Štěpánka Burešová

Vzpomínáme... děkujeme...

Tragická událost vždycky změní a poznamená životy mnoha lidí. Před týdnem zahynul při pádu vrtulníku náš soused a kamarád z Jizerek, Michal Beneš. Svým krátkým příspěvkem mu chci aspoň veřejně poděkovat, protože si to zaslouží.

29.3.2019 v 20:56 | Karma: 24,35 | Přečteno: 685x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Burešová

Kde se bere inspirace...

Jsem člověk tvůrčí, který volné chvíle rád věnuje malbě, kresbě, psaní...A říkala jsem si, kde se jen v záplavě každodenních starostí bere inspirace...?

18.5.2018 v 10:47 | Karma: 9,10 | Přečteno: 182x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Burešová

Za co vděčím Formanovi...

Za nejkrásnější platonickou lásku v životě. Z filmu Amadeus mi stačilo vidět posledních asi deset minut, přeskočila jiskra a v mém tehdy pubertálním srdci se rozhořela vášeň a touha po poznání.

19.4.2018 v 20:56 | Karma: 19,23 | Přečteno: 328x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Burešová

Porod dobrý, všechno dobré?

Jsou ženy, které si porod doslova užijí, někdy i s partnerem „při tom“. S radostí se mezi takové šťastlivkyně přidávám. Porodem však hodně starostí končí i začíná. A podcenit šestinedělí se vůbec nemusí vyplatit...

12.3.2018 v 9:29 | Karma: 15,24 | Přečteno: 645x | Diskuse| Ona

Štěpánka Burešová

Nestát, nekoukat, neblábolit...

Naposledy jsem si novoroční předsevzetí dala před deseti lety a letos se k tomuto nešvaru vrátila. S trochou nadsázky, podíváte-li se na moje příjmení. V roce 2018 se snažím nestát, nekoukat, a hlavně NEBLÁBOLIT.

15.2.2018 v 8:53 | Karma: 12,33 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 729x
Jsem neobyčejně obyčejná žena, máma a tvůrčí bytost, které vytváření dobrých dojmů a věcí přináší největší radost.

Seznam rubrik